گیربکس کامل ef7
گیربکس کامل ef7 شرکتی مربوط به خودروهای سمند مونور ملی و دنا می باشد این گیربکس ها دستی و غیر اتومات هستند .گیربکس در ظاهر یک پوسته آلومینومی است که یک سر آن گرد و کاسه ای شکل می باشد و دنباله آن یک تونل یا استوانه مخروطی شکل است . در قسمت کاسه ای شکل آن کیت کلاچ متشکل از دیسک و صفحه و بلبرینگ کلاچ قرار می گیرد و در تونل استوانه ای شکل آن چرخ دنده های گیربکس در دو ردیف روی هم قرار گرفته اند .
چرخ دنده های ردیف بالا مستقیما با دنده و چرخ دنده های ردیف پایین مستقیما با چرخ دنده های ردیف بالا درگیر هستند .در واقع چرخ دنده های ردیف پایین کشویی های همان چرخ دنده های بالای خود هستند که چرخش اولی دومی را هم به چرخش وا می دارد .این دو ردیف چرخ دنده ها به دو شفت جداگانه متصل هستند که یکی از شفت ها شفت ورودی گیربکس از قسمت متصل به موتور بوده و دیگری شفت خروجی گیربکس از سمت متصل به پلوس می باشند .
تفاوت با گیربکس xu7
ظاهر پوسته گیربکس کامل ef7 شرکتی اگرچه بی شباهت به پوسته کلاچ Xu7 نیست اما از نظر اندازه و وزن و حجم متفاوت است این تفاوت در حدی است که امکان جانمایی گیربکس xu7 بر روی ef7 در شرایط استاندارد وجود ندارد .
این قطعه به صورت باز و بدون کیت کلاچ از سوی شرکت توزیع کننده که شرکت تهیه و تامین فطعات یدکی ایرانخودرو ؛ ایساکو است به بازار عرضه شده است که در فروشگاه یدک خواجه با لیبل ایساکو به فروش می رسد .وزن آن در حدود ۲۰ کیلوگرم و ابعادی مابین ۴۰ سانتیمتر در ۳۰ سانتیمتر را اشغال می کند .تعمیر گیربکس کامل ef7 شرکتی در مواقعی که بدنه و پوسته آن صدمه ندیده است و یا چرخ دنده های درون آن ساییده شده و یا هرز رفته است پیشنهاد می شود .
برای انجام تعمیرات روی گیربکس حتما با مشورت مکانیک خود به تعیرگاه های متخصص و مرتبط با این حوزه مراجعه نمایید .
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.