بلوک سیلندر XU7 پژو ۴۰۵ پارس سمند ۱۸۰۰cc سیلندر خطی موتور ۱۸۰۰ سی سی پژو است که چند دهه از اولین تولید آن در کارخانه پژو فرانسه می گذرد .
در کشور ما این سیلندر پایه و زیربنای موتور محصولاتی چون پژو ۴۰۵ ، پژو پارس با موتور ۱۸۰۰ سی سی و سمند خانواده ال ایکس قرار گرفته است و کماکان تا این تاریخ در خط تولیدی این گروه خودروسازی در حال مونتاژ و عرضه می باشد .
سیلندرهای خط تولید و موجود در بازار همگی ساخت داخل بوده و سالهاست تولید نمونه فابریک این محصول در کشور مبدا متوقف شده است .
بلوک سیلندر XU7 پژو ۴۰۵ پارس سمند ۱۸۰۰cc از جهت وزن و اندازه اگرچه استانداردهای نسبتا خوبی دارد اما ایرادات اساسی در ساختار آن این بلوک سیلندر را دچار انتقادات فراوانی کرده است .
یکی از انتقاداتی که به این بلوکها وارد است گشاد بودن دهانه سیلندرهاست که نیاز آن را به قطعه دیگری به نام بوش سیلندر یا همان بوش پیستون اجباری می کند .
بالا پایین آمدن پیستونها در دیواره بوشهایی که فضای پرتی دارند باعث بالا آمدن آب داغ و رسیدن آن به سطح سیلندر و نهایتا سوختن واشر سرسیلندر می شود .
عیب دیگر این بلوکها عدم تطابق جداره کانال روغن از پایین تا بالاست که موجب نشت روغن به سطح روی سیلندر و ایجاد روغن ریزی در داخل و اطراف موتور می گردد .
به هر حال با وجود همه این عیب ها شرکت ایرانخودرو تا امروز بدون ایجاد تغییر یا اصلاحاتی در طراحی و تولید این قطعه کماکان همچون روال گذشته به مونتاژ آن روی خودروهای مورد اشاره ادامه می دهد .
یک بلوک سیلندر XU7 پژو ۴۰۵ پارس سمند ۱۸۰۰cc استاندارد وزنی در حدود ۲۵ کیلوگرم دارد . ابعاد این قطعه آلومینومی در حدود ۴۵ در ۳۰ سانتیمتر بوده و جنس آن از ترکیبی از آلومینوم و چدن می باشد .
خوش تراش –
سلام، من سیلندر پارس میخام، شماره موتورو خودتون میکوبید؟
یدک خواجه –
سلام خیر نامه رسمی روی سیلندرها هست مالک بعد از خریداری سیلندر به همراه نامه به مراکز شماره گذاری مراجعه می کند
وحید –
کاش قیمت لوازم رو میزدین قیمتها تغییر می کرد بروزرسانی می کردین متاسفانه توی هر سایتی میریم قیمت ندارد مخصوصا سیلندر چنین موتور
یدک خواجه –
سلام و درود
راستش را بخواهید تا هفته گذشته این کار به صورت روزانه انجام میشد اما متاسفانه با افزایش نوسانات و تغییر ساعتی قیمتها در حال حاضر امکان درج قیمت وجود ندارد تا انشاالله به ثبات حداقل روزانه قیمتها برگردیم
حامد –
سلام
چرانمادالکترونیکی اعتماد روی سایتتون باانتخاب آن خطا میزنه ولینک نمیشه.؟؟؟
خانم صمدی –
سلام
ممنون از توجه و دقت تون اما نشان درسته ممکنه اشکال از سیستم شما باشه جهت اطمینان با یک سیستم دیگر چک نمایید
Masih –
??
حسن –
به پژو پارس مدل ۸۲ میخوره؟ شمارش چی میشه؟
یدک خواجه –
سلام بله
موتور خودروی شما هم xu7 هست بنابراین میخوره
در مورد نحوه شماره گذاری به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید و صفحه مربوط به شماره گذاری را مطالعه فرمایید
مصطفی –
سلام این قیمت بلوک سیلند نو هست یا استوک ؟!
ادمین سایت –
سلام.
قطعه مورد نظر نو و مطابق با خط تولید می باشد.
بابک –
ممنون از شرکت خوبتون من بلوک سیلندر ۴۰۵ ازتون خریداری کردم واقعا مناسب هستش ، چون سیلندر ۴۰۵ با قیمت مناسب کم گیر میاد
خالد –
سلام و عرض ادب
ببخشید برای خرید بلوک سیلندر از شما ،باید نامه راهور و مدارک بارگزاری کنیم و شما شماره میزنید و بعد سیلندر ارسال میشه ؟
یا اینکه شما بلوک سیلندر رو میفرستید و بعد خودمون کارای شماره رو انجام بدیم؟ در این صورت همراه سیلند فاکتور و نامه ایی هم ارسال میشه تا مشکلی پیش نیاد؟؟؟
یدک خواجه –
سلام
در حال حاضر هر ۲ روش انجام می گیرد روش نخست عمومیت بیشتری دارد اما در برخی از استانها مثل استان فارس یا سیستان و بلوچستان راهور سیلندر را خام و با نامه تحویل می گیرد و با دریافت هزینه ای خود اقدام به حک شماره می نماید .
خالد –
سلام و عرض ادب
ببخشید برای خرید بلوک سیلندر از شما ،باید نامه راهور و مدارک بارگزاری کنیم و شما شماره میزنید و بعد سیلندر ارسال میشه ؟
یا اینکه شما بلوک سیلندر رو میفرستید و بعد خودمون کارای شماره رو انجام بدیم؟ در این صورت همراه سیلند فاکتور و نامه ایی هم ارسال میشه تا مشکلی پیش نیاد؟؟؟…..