نیم موتور و موتور کامل پژو ۴۰۵

2نیم موتور کامل XU7 پژو 405 پارس و سمند

نیم موتور و موتور کامل پژو ۴۰۵، پژو پارس و سمند lx برای کسی که ماشینش یاتاقان زده خبر خوبی است .ماشینی که رینگ و پیستون خورد کرده ، شاطون زده و … در چنین وضعیتی متاسفانه فاتحه موتور خوانده شده است.

هر خودرویی در این وضعیت قرار گرفته باشد چاره ای جز مراجعه به تعمیرگاه ندارد . البته اگر از افرادی هستید که ترجیح می دهند در همان حالت و با همان وضعیت خودروی موردنظر را بفروشند و یا با یک خودروی سالم تعویض نمایند شاید خیلی از شنیدن این خبر ذوق زده نشده باشید . اما اغلب ما وقتی با چنین حادثه ای مواجه می شویم راه چاره را در تعمیر و اصلاح عیب به وجود آمده می بینیم .

حالا و در چنین وضعیتی اگر کسی پیدا شود و به ما بگوید به جای تعمیر یا تعویض کامل موتور بخش یا سیستم موردنظر را می توانیم به صورت کامل تعویض کنیم چه تصمیمی خواهیم گرفت ؟!

هزینه خرید یک نیم موتور و موتور کامل پژو ۴۰۵ شاید در ابتدا نسبت به هزینه تعمیر آن مبلغ گزاف تری به نظر بیاید اما وقتی از این کار منصرف می شوید و خودروی شما برای تعمیر و تعویض یکی دو قطعه آن هم برای مدت یکی دو روز وارد تعمیرگاه می شود شاید به ۲۴ ساعت نکشد که متوجه می شوید حالا حالاها دست تان بند است و ماشینتان خراب…

تاریخچه تعویض موتور 

حدود نیم قرن است که کشورهای توسعه یافته راه حل بهتری برای این مشکل یافته اند .آنها وقتی ایرادی در سیستم موتوری خودروی خودرو مشاهده می کنند از طریق مکاتبه و تماس با شرکت خودروساز در یک روند اداری سریع و مقرون به صرفه اقدام به تعویض موتور کامل خودرو می کنند.

امروزه جوامع پیشرفته از این مرحله هم عبور کرده است . آنها خودرو را قبل از افتادن به چنین وضعیتی اسقاط می کنند . برای راضی نگه داشتن مشتری هم با تحویل یک خودروی صفر به غائله خاتمه می دهند . کشورهایی کمتر توسعه یافته در این مورد حداقل یک مرحله عقب تر هستند .در این جوامع تعویض موتور یک مساله نوپاست .

همین امروز که از تعویض موتور کامل پژو ۴۰۵ صحبت می کنیم خیلی ها به خصوص بعضی از تعمیرکاران که به روش سنتی کار کرده و به آن عادت دارند در مقابل این مسیرعلمی، مفید و مقرون به صرفه مقاومت می کنند.

شعار اصلی فروشگاه یدک خواجه  تامین کالاهای اصلی و نایاب خودروهای سبک و سنگین داخلی و خارجی است . از اینرو اولین هدف اصلی و اساسی ما تامین و توزیع قطعات موتوری به صورت کامل و پلمب می باشد. خودروهای داخلی ترجیحا به صورت نو و پلمب عرضه می شوند و خودروهای خارجی در صورت نیاز مشتری به صورت لوازم استوک وارد و در اختیار مشتری قرار می گیرد .

نیم موتور ۴۰۵

دربخش خودروهای داخلی موتورهای محصولات ایران خودرو به صورت نیم موتور و موتور کامل پژو ۴۰۵ عرضه می شود . گفتنی است نیم موتور کامل همان موتور کامل بدون سرسیلندر است . ضمنا بلوک های سیلندر شرکتی و خط تولید همه این خودروها موجود است .سیلندرها به صورت لخت و پلمب قابل ارائه به مشتریان عزیز در سراسرکشور می باشند.

قطعات روی نیم موتور و موتور کامل پژو ۴۰۵ پارس و سمند 

بلوک سیلندر

بغل یاتاقان و یاتاقان ثابت و متحرک

میل لنگ

رینگ و بوش و پیستون و شاطون

کورکن بغل روغن ۲عدد – اویل پمپ  – قاب کاسه نمد عقب  میل لنگ – کاسه نمد عقب میل لنگ – کاسه نمد جلو میل لنگ – کارتل به اضافه کلیه پیچهای سیلندر و سایر پیچهای اطراف موتور

واشرسرسیلندر – سرسیلندر- سوپاپ- لاستیک سوپاپ –  میل سوپاپ و کاسه نمد میل سوپاپ

شرایط و مدارک لازم جهت تعویض موتور خودرو 

۱- در خواست مالك یا وكیل قانونی وی مبنی بر تغییر در اركان اصلی خودرو

۲- بازدید وسیله نقلیه توسط كارشناس عالی تصادفات و امور فنی

۳- ارائه مدارك و فاكتورهای خریداری موتور از شركت های مجاز كه حاوی مشخصات كامل خریدار و فروشنده است

۴- ارائه پروانه سبز گمركی یا برگه تاییدیه کارشناس رسمی دادگستری الزامی است

۵- ارایه مفاصا حساب عوارض شهرداری الزامی است

۶- ارائه گواهی عدم خلاف از واحد اجرائیات الزامی است

۷- ارایه اسناد مالكیت الزامی است

۸- ارایه بیمه نامه معتبر شخص ثالث الزامی است

۹- ارائه مفاصا حساب مالیات شغلی

قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی

ماده ۳۰ ـ تعويض قطعات اصلي وسايل نقليه شامل موتور، شاسي، اتاق و نيز رنگ بدون مجوزراهنمايي ‌ورانندگي ممنوع است ، درصورتي كه بدون مجوزاقدام به تعويض موارد فوق شود بنا به تشخيص واحد رسيدگي به اعتراضات مندرج در ماده (۵) متخلف ملزم به پرداخت جريمه به مبلغ (يك چهارم تا يك هشتم) قيمت قطعه و يارنگ تغيير يافته خواهد شد ودرصورت عدم كشف فساد دراحرازاصالت قطعه تعويض شده وخودرو، نسبت به اصلاح سند اقدام لازم به عمل مي‌آيد .

چنانچه قطعه تغيير يافته فاقد استاندارد‌هاي الزم ومقررات فني باشد نسبت به اوراق نمودن خودرو اقدام خواهد شد .

3نیم موتور کامل XU7 پژو 405 پارس و سمند
2نیم موتور کامل XU7 پژو ۴۰۵ پارس و سمند

جهت اطلاع بیشتر در مورد موتور های یدک خواجه به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید

6 نظر برای “نیم موتور و موتور کامل پژو ۴۰۵

  1. اصغر کشاورز میگوید:

    حرف نداشت موتورتون ۲ ساله که خرید کردم تو جاده روندم باهاش

  2. محمدعلی غفاری میگوید:

    باعرض سلام میخواهم بدونم موقعیکه شماره سیلندر اولی خودروکه برروی سیلندر جدید حک میشود وکلیه مسایل ومسولیت ها برگردن صاحب خودرو بوده چه لزومی دارد اینقدر دوندگی وتشرفات زاید صورت پزیرد لزا خواهمند است در تسریع وراحتی مراجعان اقدامات عاجل فرمایند متشکرم

    • یدک خواجه میگوید:

      سلام
      روال شماره گذاری قانونی را قانون تعیین کرده و اجرای آن منوط به طی ضوابط اداری از سوی مراکز تعویض پلاک و شرکت خودروساز می باشد لذا ما هم به عنوان یک شرکت واسطه که مستقیما با ارباب رجوع سرکار داریم خیلی مایل به تسریع در انجام این مراحل هستیم اما متاسفانه راهور و خودروساز بنا به دلایلی از جمله ازدحام مراجعان و پیر و فرسوده بودن ساختار اداری در همین اندازه قادر به انجام درخواستها می باشند

  3. جعفر حسن پور میگوید:

    سلام.توضیحاتتون خیلی خوب بود.ولی بنده یک سوال دارم.
    من یک پژو ۴۰۵ دارم.دوگانه شرکتی.
    تعمیرکار به بنده گفته که سوپاپ های ماشین ضعیف شده.و باید نیم موتور تعویض بشه.چه لوازمی نیاز داره.و چه قیمت حدودا میشه.
    لطف میکنید لیست لوازم برام بنویسید.حدودی البته

    • یدک خواجه میگوید:

      سلام
      جهت استعلام موجودی و قیمت قطعات با شماره های اعلام شده در سایت تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *