موتور کامل پژو ۴۰۵

موتور 405،Peugeott

درباره موتور ۴۰۵

موتور کامل پژو ۴۰۵ اگرچه برخلاف موتور سمند ملی ساخت ایران و ایرانخودرو نیست با این وجود سالهاست این موتور در فرانسه وهیچ  کشور دیگری با این مشخصات و ابعاد تولید نمی شود و درحال حاضر به صورت نو فقط در خط تولید ایرانخودرو  درساخت خودروهای پژو ۴۰۵ و سمند ال ایکس مورد استفاده قرار می گیرد.

نام فنی موتور کامل پژو ۴۰۵، XU7  است که پرکاربردترین موتور در بین پنج موتوری است که خودروساز اول کشور یعنی ایرانخودرو مورد استفاده قرارمی دهد. این موتور روی تمام محصولات خانواده پژو ۴۰۵ ، خانواده سمند به جز موتور ملی و خانواده پژو پارس به جز تیوفایو (tu5) نصب شده است. حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی بنزین سوز و دارای چهار سوپاپ دود و چهار سوپاپ هوا بوده که روی چهارسیلندر به صورت خطی سوار شده اند.

بدنه بالا و پایینموتور کامل پژو ۴۰۵ براساس چیدمان موتورهای دهه های ابتدایی ۹۰ میلادی از جنس آلومینوم طراحی و ساخته شده، حال آنکه امروزه بدنه سیلندر موتورها عموما ازجنس چدن ساخته می شود تا ضمن مقاومت دربرابرشرایط  مختلف آب و هوایی عملکرد بهتری را دربخش میل لنگ و قطعات احتراقی موتور داشته باشد . اگرچه این نظریه را نیزنمی توان کتمان کرد که نگاه اقتصادی و صرفه جویی در هزینه ها یکی ازدلایل تغییر جنس بدنه سیلندرها بوده است.

موتور 405
موتور کامل پژو ۴۰۵

 

به روز رسانی موتور کامل پژو ۴۰۵

به هرحال ازنگاه علمی و روز خودروسازی دنیا موتور خودرو دراین حد و قواره با چنین ویژگی هایی به خصوص که سوخت اصلی آن بنزین است از رده خارج محسوب شده و به نظر می رسد خودروساز مزبور سالها پیش می بایست تغییرات اصلی در ساختار درون و برون آن بوجود می آورده است که ظاهرا به لطف حمایتهای حاکمیتی و البته به بهانه تحریم نخواسته یا شاید هم نتوانسته این تغییرات و به روزرسانی را انجام دهد جالب تر اینکه  همین موتور کامل پژو ۴۰۵ با کمترین تغییرات و اصلاحات نسل سوم خود را درایران به دنیا آورده و با استقبال خوب خریدارانی که گزینه های زیادی فرا روی خود نمی بینند  به بازار عرضه می کند.

موتورها در شرکت یدک خواجه چگونه پلمب و بسته بندی می شوند ؟

همانگونه که می دانید موتور خودرو از دو قسمت کلی نیم موتور و سرسیلندر تشکیل شده است. هردوی این قسمت های کلی مجموعه ای از قطعات موتوری را در خود جای داده اند. دراینجا باید این نکته را یادآور شویم که هیچ قطعه یدکی موجود در موتور به صورت جداگانه و تکی در فروشگاه یدک خواجه و یا توسط این مجموعه روی موتورهای نو و پلمبی که ما عرضه می کنیم نصب نمی شود بلکه همان گونه که بارها متذکر شده ایم موتورها به صورت دو تکه یعنی نیم موتور کامل و سرسیلندر کامل درشرکت های زیرمجموعه خط تولید ساخته شده و به دست ما می رسد .

نحوه کار موتور خودرو

به این صورت که سرسیلندر پر با تمامی قطعات موجود در آن که مهمترین آنها میل سوپاپ ، سوپاپ ، لاستیک ساق سوپاپ و کاسه نمدها و واشرهای آن است به صورت پلمب در بسته بندی شرکت بشل که یکی از معتبرترین شرکتهای سازنده قطعات موتوری خط تولید کشور است و نیم موتور که قسمت پایینی موتور محسوب شده و شامل قطعات مهمی مثل میل لنگ ، پیستون ، شاطون ، یاتاقان ، کارتل ها و خود بلوک سیلندر می باشد باز هم به صورت پلمب مطابق با استاندارد خط تولید خودروساز ساخته شده و در کارگاه های تخصصی یدک خواجه به روی هم مونتاژ می شوند تا به این ترتیب بدون دستکاری قطعات بتوانیم یک موتور خودرو کامل پلمب با داشتن تمام شرایط مطلوب و استانداردهای لازم و مطابق با خط تولید سازنده اصلی خودرو به مشتریان خود عرضه کنیم .

این توضیحات به جهت شفافیت اذهان مشتری و پاسخ به سوالات مشتریان عزیز درخصوص نحوه ساخت موتور (موتور کامل پژو ۴۰۵) و قطعات به کار رفته درآن ارائه  می شود.

موتور 405
موتور کامل پژو ۴۰۵

 

به همراه موتور خودرو نامه لیبل دار کارخانه سازنده ممهور به مهر کارشناس رسمی دادگستری و با امضای وی عرضه می شود تا خریدار یا مالک خودرو هنگام مراجعه به مراکزشماره گذاری جهت حک شماره موتور یا تعویض پلاک مشکل قانونی نداشته باشد. تا زمانی که موتورهای نو و پلمب با تاییدیه های کارشناسان رسمی دادگستری به فروش می رسند.

فروشگاه یدک خواجه هیچ تضمینی درقبال همکاری مراکز شماره گذاری با خریداران نسبت به انجام مراحل شماره گذاری و حک شماره روی موتور خودرو جدید ندارد و دراین خصوص تقاضا داریم خریداران محترم قبل ازانجام خرید و واریز وجه تحقیقات کامل خود را انجام داده و سپس مبادرت به خرید موتور نمایند.

 

شرایط لازم جهت مونتاژ موتور جدید روی خودرو 

لازم است پس ازدریافت موتور با مراجعه به تعمیرگاه های تخصصی و باسابقه که تجربه تعویض موتور خودرو (موتور کامل پژو ۴۰۵) به صورت کامل را دارا هستند نسبت به عملیات مونتاژ موتور جدید اقدام شود. موضوع مهمی که درمرحله قبل ازنصب موتور جدید باید توسط تعمیرکار مجرب بررسی و نظارت شود مسئله چکاب سیستمهای بیرونی موتور مثل قطعات منیفولد ویا سنسورهایی است که روی بدنه بیرونی موتور نصب می شوند و برعملکرد موتور نظارت می کنند .

معمولا چراغ های اخطاری که پس از نصب موتور جدید روی صفحه کیلومتر خودرو ظاهرمی شوند نشانه ایراد درقطعات برقی و بیرونی موتور است که احتمالا درعملیات باز و بست مجدد دچار نقصان یا اختلال شده اند. نکته حایز اهمیت در این مرحله سرویس کامل منافذی است که به محفظه موتور راه دارند مثل منیفولد هوا که می بایست قبل از مونتاژ موتور خودرو به صورت کامل و با صبر و دقت فراوان سرویس شود. این موضوع به خصوص درمورد خودروهایی که در موتور قبلی پیستون خورد شده است از اهمیت فراوانی برخوردار است.

موتور 405،Peugeott
موتور کامل پژو ۴۰۵،Peugeott
موتور 405،Peugeott
موتور کامل پژو ۴۰۵،Peugeott
موتور 405،Peugeott
موتور کامل پژو ۴۰۵،Peugeott

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امید که با ارائه نظرات فنی تعمیرکاران و کارشناسان خبره صنعت خودروسازی و دریافت انتقادات و پیشنهادت مشتریان گرامی شاهد رشد کیفی و کمی خدمات و محصولات ارائه شده درمجموعه فروشگاه های یدک خواجه در ماه ها و سالهای آتی باشیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× سوالت رو در واتساپ بپرس !