یکی از دلایل جوش آوردن خودروهای دوگانه سوز

یکی از دلایل جوش آوردن خودروهای دوگانه سوز نشتی گاز CNG به داخل آب رادیاتور است . در خودروهای دوگانه سوز  نشتی گاز می تواند باعث هوا گرفتن سیستم خنک کننده و جوش آوردن موتور خودرو گردد.
این ایراد با بستن شیر مخزن و هواگیری سیستم خنک کننده به طور موقت برطرف می گردد.

روش هواگیری در ماشینهای مختلف تفاوت دارد .

هواگیری مدلهای مختلف پژو به این صورت است که برای انجام این کار روی درب ترموستات یا جنت متصل به ترموستات مهره پلاستیکی تعبیه شده است که با باز نمودن آن و همزمان باز کردن درب منبع انبساط آب و درب اصلی رادیات عمل ریزش مایع رادیاتور آغاز شود و تا زمانی که سرریز مایع به صورت روان و صاف از این محل خارج شود ادامه یابد. آنگاه می توانیم با بستن دربها و مهره هواگیری به عمل هواگیری پایان دهیم .

در ماشین پراید برای این کار شیلنگی یو شکل به همین نام روی بدنه سیلندر قرار داده شده است که باز کردن یک سرآن می توانید این کار را به روش بالا انجام دهید هنگام باز کردن شیلنگ یو توجه داشته باشید که سر متصل به سیلندر را باز نکنید چون ممکن است به علت زنگ زدگی و فرسودگی بوش متصل به ان بوش روی سیلندر شکسته شده که در اینصورت تعویض آن دردسر ساز است .

در ماشین ال ۹۰ هم مهره هواگیری تعبیه شده است . در خودروهای مدل بالاتر این کار حتما باید در نمایندگی های مربوطه و تعمیرگاه های مجاز صورت پذیرد .

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *