چگونه  نورچراغ اتومبيل را تنظیم کنیم؟

 

ابتدا خودروی خود را درمقابل دیوار سفیدی با فاصله تقریبی ۵/۷ متر پارک کنید. سپس فاصله زمین تا چراغ ها را روی خودرواندازه گرفته و روی دیوارهمین مقدار را از سطح زمین اندازه گرفته وعلامت بزنید. هم چنین فاصله بین دو چراغ را نیز اندازه گرفته و روی دیوار به شکل یک خط مستقیم علامت بزنید طوری که اندازه ای که اول گرفتید یک چراغ خودرو فرض شده ونقطه دیگربه اندازه فاصله دوچراغ روی دیوارعلامت زده شود.

در مرحله بعد چراغ خودرو را روشن کرده وروی نور بالا بگذارید.

نقطه ای که بیشترین میزان درخشندگی را دارد باید روی خط مستقیمی باشد که شما روی دیوارکشیده اید. در

صورت تنظیم نبودن نورباید با پیچاندن پیچ های تنظیم چراغ، نقاط تابیده شدن نور را به سمت بالا و پایین و یا چپ و راست منتقل کرد تا درخشندگی صحیح و استانداردی داشته باشید.

معمولا پیچ ها به این صورت هستند که یک پیچ برای تنظیم نور به بالا و پایین و یک پیچ برای تنظیم نور به چپ و راست رفتن نقاط نور به کار می روند. البته در خودروهای به روزتر این پیچهای مکانیکی جای خود را به پمپ های برقی داده اند وبه وسیله کلیدی که معمولا دردسته چراغ قرارگرفته تنظیم می شوند.

همانطورکه درمطالب پیشین گفتیم نوربالا و پایین درخودروهای قدیمی درقالب یک لامپ دو کنتاک تولید می شود که امروزه دراغلب خودروها این کار را دو لامپ تک کنتاک به صورت جدا ازهم انجام می دهند. در خودروهایی که یک لامپ دوکنتاک وظیفه تولید نور بالا وپایین را به عهده دارد با تنظیم نور بالای خودرو، نورپایین هم خود به خود تنظیم می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *