رابطه سیستم انژکتور و بنزین ناخالص و تاثیر آن روی قدرت موتور

یکی از علل رایج خرابی در سیستم انژکتور خودروهای موجود درکشور ناخالصی های موجود در بنزین است. رابطه سیستم انژکتور و بنزین ناخالص و تاثیر آن روی قدرت موتور تا حدی است که کارشناسان برای بهبود علکرد موتور و دوام آن استفاده از بنزین باکیفیت را به عنوان اولین راهکار پیشنهاد می کنند .

ناخالصی های موجود در بنزین گاهی آنقدر ریز هستند که از فیلتر اولیه نصب شده بر روی پمپ بنزین و حتی فیلتر بنزین عبور می کنند و به سوزن های انژکتور می رسند.

انژکتورها دارای یک فیلتر بسیار ظریف هستند که سوخت پیش از ورود به مجموعه انژکتور از آن عبور می کند تا برای آخرین مرتبه هرگونه ناخالصی داخلی آن پاک شود.
این فیلتر بسیار ظریف بوده و ممکن است به مرور در اثر ذرات معلق داخلی بنزین بگیرد.
به علاوه گاهی ذراتی کوچک و یا محلول در بنزین از این فیلتر عبور می کنند که بعداً می توانند بر روی سوراخ ریز خروجی انژکتور و یا فاصله میان سوزن انژکتور و دهانه آن رسوب کرده و میزان پاشش انژکتور را کم کنند.

در این شرایط با توجه به اینکه یک خرابی مکانیکی رخ داده است، ECU خودرو متوجه مشکل نمی شود و مدت زمان پاشش سوخت تغییر نمی کند با این حال انژکتور به دلیل آنکه نمی تواند سوخت کافی را به بیرون بپاشد به مرور زمان باعث ضعف توان موتور می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *