لوازم یدکی اصفهان

یدک خواجه

لوازم یدکی در اصفهان

لوازم یدکی در اصفهان باید بتواند حداقل بخش بزرگی از نیاز مخاطبین این کلانشهر را تامین نماید .این نیاز شامل بخشهایی مثل تامین قطعات یدکی در ابعاد کمی و کیفی ، توزیع قطعات یدکی در گستره جغرافیایی مناطق شهری ، امکان ارائه مشاوره رایگان و تخصصی در زمینه تهیه قطعات کمیاب و نحوه نصب و هزینه های تعویض و دستمزد می باشد .

موقعیت کلی و استراتژیک شهر اصفهان به عنوان دومین کلانشهر ایران بعد از پایتخت ایجاب می کند تا لوازم یدکی اصفهان به عنوان نماد یک فروشگاه نمونه در زمینه تهیه و توزیع لوازم یدکی در سطح این شهر و حتی کشور خودش را مطرح نماید .

ویژگی های یک لوازم یدکی نمونه

  • توان ارائه یک بازار کامل و جامع از قطعات یدکی خودروهای رایج درون شهری در ابعاد کمی و کیفی
  • در اختیار داشتن سبد های متنوع قیمتی از محصولات پرتقاضا جهت پوشش دهی کامل ذائقه و سلیقه همه مشتریان
  • دارا بودن علم و تجربه کافی در خصوص بازار خودرو ، قطعات یدکی و اطلاعات تعویض و استفاده از لوازم یدکی
  • ایجاد شبکه ای از تعمیرکاران متخصص و تعمیرگاه های مجرب جهت معرفی به مشتریان جهت تعویض قطعات و تعمیر بخشهای مختلف خودرو
  • ایجاد شبکه ای از مشتریان وفادار و ارائه خدمات ویژه به این مشتریان در قالب ارائه تخفیف های فوق العاده ، مشاوره و بازدید های رایگان و …
  • ایجاد شبکه ارتباطات سریع و سهل الوصول جهت برقراری ارتباط مشتریان با فروشگاه و استعلام موجودی و قیمت اجناس
  • محدوده وسیع فعالیت ساعات کاری در طول روز ، هفته ، ماه و سال با کمترین وقفه و تعطیلی

توان ارائه یک بازار کامل و جامع از قطعات یدکی

این روزها نبض اقتصادی بازار با وجود تورم های پی درپی خوب نمی زند . هر روز صبح که از خواب بیدار می شویم شاهد افزایش قیمت در یک یا چند گروه کالایی هستیم .

وضع بازار لوازم یدکی هم از این قاعده مستثنی نیست این گفته یک لوازم یدکی اصفهان که نه ،! لوازم یدکی تهران ، لوازم یدکی شیراز ، لوازم یدکی اهواز ، لوازم یدکی مشهد و لوازم یدکی همه شهرهای ایران است .

در چنین بازار متورمی هرچقدر هم که فروشگاه شما پر از قطعات یدکی باشد آخر سر برای فروش یک قطعه به مشتری نمی دانید اولا به چه قیمتی باید بفروشید و ثانیا اگر فروختید به چه قیمتی خواهید خرید .

طبیعتا در این حالت نه فروشنده از فروش رزوانه خود راضی خواهد بود و نه مصرف کننده از خرید نهایی خود .

چاره دیگری اما نیست برای ماندن در بازار و حمایت از برندی که با صرف سالهای عمر خود و گاه حتی چندین نسل از یک خانواده خلق کرده اید باید مثل سابق بلکه قویتر و با نشاط تر پشت میز فروش حاضر شوید و تقاضاهای مشتریانی را که از گوشه های دور و نزدیک شهر و گاه حتی کشور به امید فروشگاه شما و برندی که از نام فروشگاه شما در ذهن شان نقش بسته است پاسخگو باشید .

گاهی انسان دلش می خواهد بعد از یک سال کار و تلاش کمی یا قسمتی از سود و شاید هم سرمایه اش را جهت رفاه خود و خانواده اش خرج کند . مدل ماشینش را بالاتر ببرد ، منزل و یا اثاثیه آن را تغییر داده و نو کند و از این دست خرجهای دوست داشتنی که به آدم امید به آینده می بخشد و او و اطرافیانش را جهت استمرار فعالیت های کاری ماههای آینده دلگرم تر و مصصم تر می سازد .

از طرفی با فعالیتهای مستمری که یک فروشگاه در بازار لوازم یدکی اصفهان از خود نشان می دهد هر روز به تعداد مشتریانش اضافه می شود و طبیعتا هر روز قطعات جدید تر و متنوع تری از او تقاضا می شود . تهیه و توزیع این قطعات در مدلها و مارکهای مورد رضایت مشتری و تعمیرگاه مستلزم افزایش توان خرید و افزایش در سرمایه فروشگاه است امری که با برآورده نمودن میل ابتدایی ناسازگار است .

پس اگر فروشگاهی می بینید که در این آشفته بازار اقتصادی هنوز سراپاست و بلکه روز به روز به مشتریان این فروشگاه اضافه می شود و آمار فروش اقلام روزانه آن بالاتر می رود اینها دلیل بر خوش شانسی ، صرفا حمایت دیگران و یا تنها داشتن سرمایه نیست .

توان ارائه یک بازار کامل و جامع از قطعات یدکی خودروهای رایج درون شهری در ابعاد کمی و کیفی را تنها لوازم یدکی دارد که ضمن شناخت کامل از بازار و ذائقه و سلیقه مصرف کنندگان اراده کافی و قدرتمندی جهت انباشت و افزایش سرمایه در این حوزه را داشته باشد .

محصولات پرتقاضا با بازه قیمتی متنوع

در اختیار داشتن سبد های متنوع قیمتی از محصولات پرتقاضا جهت پوشش دهی کامل ذائقه و سلیقه همه مشتریان

از قدیم الایام رسم بوده است که هر لوازم فروشی بسته به انتخاب و سلیقه تعمیرگاه طرف قرارداد خود مارکی را عرضه نماید که تعمیرکار مربوطه می پسندد سایر مشتریان یا تعمیرکارانی که به دنبال مارکهای دیگری بودند یا با ارائه دلایل و شواهد فروشنده درباب کیفیت قطعه موردنظر قانع شده و اقدام به خرید می کردند و یا در غیر اینصورت راهی فروشگاه دیگر لوازم یدکی می شدند تا قطعه موردنظر را با مارک دلخواه خود خریداری نمایند .

امروز یک فروشگاه نمونه باید تلاش خود را بکند تا مشتری هنگام خرید حداکثر گزینه های انتخاب را پیش روی خود ببیند و با اختیار کافی بسته به نظر مکانیک و قیمت قطعه ، مارک موردنظر خود را انتخاب و اقدام به خرید نماید .

انجام درست و کامل این کار در برخی از گروه های کالایی بازار لوازم یدکی مثل گروه لوازم جلوبندی مانند لنتها و سیبک و بوشها آسان تر بلکه مرسوم هم هست مثلا در یک فروشگاه لوازم یدکی برای لنت ترمز چرخ جلوی سمندEf7 یا سمند موتور ملی ممکن است سه و حتی بیشتر مارکهای مختلف تولید کننده یا وارد کننده لنت باشد که احتمالا هرکدام بسته به کیفیت و مطرح بودن برند خود قیمتهای متفاوتی دارند .

اما انجام این کار در برخی گروه های کم مصرف تر و گران تر مثل قطعات گیربکس یا موتوری به این راحتی نیست فرض کنید برای همین خودروی مورد اشاره بخواهید چند مارک مختلف کیت کلاچ که ارازن ترین آنها در حال حاضر مبلغی معادل یک میلیون و سیصد هزار تومان دارد تهیه کنید ، چند مدل رینگ و پیستون در سایزهای مختلف ، چند مارک متنوع برای یاتاقانهای ثابت و متحرک که هر کدام ممکن است شماره های مختلفی داشته باشند و …

تازه همه اینها می شود قطعات یک بخش یک خودرو . قطعا بازار تقاضای یک لوازم یدکی اصفهان به گونه ای نیست که تهیه و توزیع قطعات یدکی یک خودرو بتواند کفاف دخل و خرجش را بدهد با این وصف اگر بخواهد چنین سبد متنوعی را برای سایر خودروهای تحت پوشش که حداقل دو سه خودروی دیگر می تواند باشد تهیه کند تصور کنید چه حجم از سرمایه و فضای فیزیکی نیاز دارد .

گروه های دیگر لوازم یدکی مثل لوازم بدنه ، لوازم برقی ، لوازم داخل و  بیرون اتاق و حتی لوازم جانبی هم بخشهای دیگر لوازم موجود در یک فروشگاه لوازم یدکی هستند که از این قاعده باب میل مشتری و بازار پیروی می کنند .

لوازم یدکی در اصفهان
لوازم یدکی در اصفهان

راه کار

در چنین شرایطی چاره کار را تنها یک فروشنده با تجربه و مدیر موفق می داند . بهترین و منطقی ترین کار این است که در این زمینه ابتدا مارک دلخواه منطقه ( شامل سلیقه تعمیرکاران منطقه و برند محبوب و مورد پوشش رقبا ) به طور کامل و به تعداد کافی تهیه شود اگرچه چنین مارکی طبیعتا به دلیل در دسترس بودن در بازار لوازم یدکی منطقه مورد فعالیت احتمالا از حاشیه سود کمتری نسبت به مارکهای کمتر شناخته شده برخوردار است اما در وهله نخست باعث می شود ضمن جلب ذائقه و رضایت مشتریان قدیمی نسبت به جذب مشتریان جدید دست پری داشته باشید .

برند دومی که توصیه می شود در کنار محصول محبوب و پرتقاضا در فروشگاه لوازم یدکی اصفهان ارائه شود یک برند ناشناخته یا کمتر شناخته شده اما مطمئن با قیمت مناسب و جذاب و البته اصالت  و ضمانت می باشد .

هنر فروش در فروش چنین کالاهایی است به این صورت که یک فروشنده وقتی می تواند خود را یک فروشنده موفق بنامد که یک برند ناشناخته و یا کمتر شناخته شده را در یک بازار جایگزین یک برند مطرح و محبوب نماید البته این کار یک شبه و به راحتی میسر نخواهد شد .

شاید به همین دلیل به نظر ما یکی از دلایل عدم توفیق آنچنانی فروشگاه های مجاز ایساکو در کشور با وجود پشتوانه یک برند کاملا معتبر و شناخته شده و انبار بزرگ و متنوعی از محصولات مورد نیاز بازار بسته بودن دست و ذهن فروشندگان این فروشگاه هاست .

عرضه محصول در چنین فروشگاه هایی به علت انحصار شرکت ایساکو دست فروشندگان این فروشگاه ها را در تهیه و توزیع سایر برندها بسته است و از طرفی ذهن آنان را به تدریج از یک فروشنده جسور و پرتلاش به یک نماینده با اختیارات محدود تبدیل کرده است که در پاسخ به تقاضای مراجعه کنندگان یا باید قطعات شرکت تحت نمایندگی را عرضه نماید و یا اینکه با یک پاسخ منفی مشتری را از درب فروشگاه خود با دست خالی به بیرون هدایت کند .

در بحث تنوع بخشی به کالاهای موجود در فروشگاه می توان با کمی ظرافت و مدیریت در ارتباط  با مشتریان سایر مارکهای مورد تقاضا را از طریق ارتباط  با نمایندگان فروش استانی برندهای مورد نظر و یا تامین کالا از شبکه همکارانی که از قبل برای خود ایجاد کرده ایم تهیه و عرضه نمود .

داشتن علم و تجربه کافی

دارا بودن علم و تجربه کافی در خصوص بازار خودرو ، قطعات یدکی و اطلاعات تعویض و استفاده از لوازم یدکی

فروشندگی لوازم یدکی خودرو جزو مشاغل فنی محسوب می شود یعنی کسی که به عنوان فروشنده در این صنف فعالیت می کند چاره ای ندارد جز اینکه اطلاعات کاملی از بخشهای مختلف خودرو ، مدلهای مختلف خودرو و قطعات و مارکهای مختلف بازار داشته باشد .

اینها به جز تجربه و دانش فروشندگی و ارتباط با مشتری است که یک فروشنده لوازم یدکی اصفهان باید مهارتهای آن را بیاموزد و در کار فروشندگی خود به کار ببندد .

اشتیاق به یادگیری و میل به تعمیرات و مسائل فنی و اخلاق خوب و ارتباطات قوی با تعمیرکاران از جمله خصوصیات اخلاقی است که به یک فروشنده لوازم یدکی خودرو در این مسیر کمک شایانی می کند و او را خیلی زود در حد یک کارشناس آگاه و با سابقه به ریزه کاری ها و فوت و فن های قطعات یدکی مسلط می سازد .

شبکه تعمیرکاران

ایجاد شبکه ای از تعمیرکاران متخصص و تعمیرگاه های مجرب جهت معرفی به مشتریان جهت تعویض قطعات و تعمیر بخشهای مختلف خودرو

منظور ما از ایجاد یک شبکه لزوما تشکیل یک گروه رسمی یا تشکیلات خاصی نیست هدف این است که شما به عنوان لوازم یدکی اصفهان بتوانید در حوزه مشاوره و خدمات جانبی به مشتریان خود بانک جامع و کاملی از تعمیرگاه های مرتبط با بخشهای مختلف خدمات خودرو در اختیار داشته باشید تا به هنگام نیاز مخاطبان خود به آنها معرفی نمایید در اینصورت مشتری شما می تواند این خدمات را به عنوان یک ارزش افزوده و رایگان در ذهن خود نسبت به فروشگاه شما ثبت نماید و همین امر موجب می شود او طبق عادت فروشگاه شما را به عنوان فروشگاه منتخب خود در بازار لوازم یدکی برگزیند .

معرفی تعمیرگاه و تعمیرکار به مشتری یک امر پرفایده و دو سر سود است شما وقتی مشتری را به تعمیرکار معرفی می نمایید طبیعتا تعمیرکار هم در قبال معرفی فروشگاه شما و محصولات فروشگاه شما به مشتریان خود را موظف می داند  با این کار شما تعمیرگاه های اطراف خود را هم به فروشگاهتان جذب می کنید .

در امر معرفی همانطور که در جاهای دیگر هم مرسوم است شما تنها معرف نیستید و همانطور که در صورت رضایت دو طرف از این معرفی شما در ذهن هر دو جایگاه بهتری خواهید یافت خدای ناکرده در صورت بروز مشکل و نارضایتی این جایگاه در ذهن مشتری مخدوش خواهد شد پس باید سعی کنید در کنار معرفی انجام خدمت مربوطه توسط تعمیرکار مربوطه را دورادور پیگری کرده و تا اتمام کار و اطمینان از رضایت هر دو طرف در کنار آنان پیگیر امور باشید .

در لوازم یدکی اصفهان اگر شما جزو کسانی هستید که در نگاه اول گمان می کنید پیگیری این امور کار طاقت فرسا و زمان بری خواهد بود باید بگوییم به این اندازه که تصور می شود در عمل کار سخت و زمانبری نخواهد بود چرا که در بسیاری از اوقات نتیجه رضایت بخش و کار شما در حد معرفی باقی خواهد ماند و در پاره ای از اوقات که کار به مشکل می خورد شما می توانید با یک واسطه گری منصفانه سعی در رفع و رجوی امور بکنید این مورد هم از آن تهدیدهایی است که می توان با دقت و ظرافت آن را تبدیل به یک فرصت کرد .

شبکه مشتریان

ایجاد شبکه ای از مشتریان وفادار و ارائه خدمات ویژه به این مشتریان در قالب ارائه تخفیف های فوق العاده ، مشاوره و بازدید های رایگان و …

به جرات می توان گفت اولین و مهمترین برگ برنده یک فروشنده موفق خلاقیت اوست .

لبنیات فروشی را تصور کنید که قصد دارد در کنار محصولات لبنیاتی بسته بندی شده کارخانجات ، محصولات لبنی محلی را هم به صورت فله به فروش برساند .

قطعا محصولات کارخانه ای نیاز به تبلیغ و یا تهیه بسته بندی ویژه ای جهت عرضه ندارند این محصولات با برند و بسته بندی مشخص و واحد در فروشگاه های مختلف سطح شهر در دسترس مشتریان قرار می گیرند اما برای فروش محصولات محلی فله خلاقیت این فروشنده تعیین می کند شیر محلی در چه ظرفی و ماست فله در چه بسته بندی به مشتری عرضه شود و طبیعتا این بسته بندی در کنار طعم و قیمت و کیفیت محصول جایگاه آن را نزد مصرف کننده معین می کند .

در فروشگاه لوازم یدکی اصفهان خلاقیت ابعاد گسترده تر و پیچیده تری دارد شما می توانید هر روز تمام مراجعات مشتریان را به فروشگاه با ذکر نام ، قطعه درخواستی ، ماشین موردنظر و شماره همراه شخص مراجعه کننده ثبت کنید و در وقت مناسب با ایجاد گروه در شبکه های اجتماعی آنها را از اخبار و فعالیت های فروشگاه خود باخبر سازید و برای اینکه آنها جهت ادامه حضور در گروه های شما میل و رغبت از خود نشان دهند با ارائه اطلاعات تعمیر و نگهداری خودرو به آنها بفهمانید حضور در این گروه ها برای آنها مفید فایده خواهد بود اگر این کار را به خوبی و با پشتکار بالا انجام دهید خود آنها اطرافیان شان را هم به حضور در چنین گروهی دعوت خواهند کرد در اینصورت شما به یک تبلیغ گسترده برای فروشگاهتان دست زده اید که برخلاف تبلیغات محیطی هزینه تقریبا رایگانی دارد و شاید بازخورد بهتری هم نسبت به دیگر روشهای سنتی تبلیغات داشته باشد .

این نکته را هم در نظر داشته باشید که مهارت ایجاد شبکه ای از مشتریان و حضور در شبکه های اجتماعی یک مزیت نیست بلکه برای بقا در بازار و رقابت با همکارانی که هر روز خود را به سلاح جدیدی مجهز می کنند یک امر ناگزیر است .

این نکته را به یاد داشته باشید که امروزه شما با مشتریانی سروکار دارید که هر کدام از آنها بلا استثناء حداقل در سه شبکه اجتماعی بین دو تا سه ساعت از اوقات هر روز خود را می گذرانند. وقتی به طور جدی و محاسبه گرایانه به این آمار نگاه می کنیم می بینیم این حجم از حضور در شبکه های اجتماعی و وبگردی مردم خیلی از اوقات ترافیک بالاتری نسبت به پیاده رو یا خیابانی دارد که ما در کنار آن فروشگاه حضوری خود را بنا نهاده ایم . پس عاقلانه و منطقی ترین کار این است که به راحتی و بی تفاوت از کنار چنین خیابان شلوغی نگذریم .

بخش پشتیبانی

 ایجاد شبکه ارتباطات سریع و سهل الوصول جهت برقراری ارتباط مشتریان با فروشگاه و استعلام موجودی و قیمت اجناس

یکی از نقاط  ضعف فروشندگان لوازم یدکی اصفهان هنگام ارائه قیمت اجناس به مشتری نمایان می شود . بارها دیده شده است وقتی مشتری تنها به استعلام قیمت از فروشنده بسنده می کند و اقدام به خرید نمی کند فروشنده به گونه مطلوب و شایسته ای با او برخورد نمی کند . در صورتی که اولا هنوز تا هیچ تاریخ دیگری در آینده نمی توان به طور قطع و یقین گفت که او یک مشتری و خریدار واقعی نبوده است و دوما اگر ما به عنوان فروشنده می دانستیم و باور داشتیم که همین استعلام قیمت و ارائه قیمت و اطلاعات قطعات به صورت رایگان و بدون انجام خرید خدمتی است که مشتری را به ما و فروشگاه ما جذب می کند حتما و با کمال میل این کار را انجام می دادیم .

همینجا می خواهیم  با افتخار اعلام کنیم که ما در فروشگاه یدک خواجه از طریق راه های ارتباطی همه روزه با مشتریان مختلفی در سرتاسر کشور مواجه هستیم که خیلی از آنها برای یک و حتی چندین بار تنها مبادرت به استعلام قیمت اجناس از ما می کنند و همکاران فروش ما با کمال میل و صبر و پشتکار این قیمتها را به صورت روزانه و بدون  چشم داشتی در اختیار آنان قرار می دهند .

سعی کنید ساعات کاری فروشگاه را به صورت روزانه و هفتگی به اطلاع مشتریان خود برسانید و اگر در ساعات مشخصی که فروشگاه تعطیل است و ساعات کاری شما پایان یافته است به تماسها و پیامهای خود پاسخ نمی دهید علت آن را از طریق پیغام ضبط شده یا در قالب پیامک به مشتری توضیح داده و از او بخواهید جهت پیگیری درخواست خود در ساعات اعلام شده مجددا تماس گرفته و یا پیام دهد .

اگر مشتری از شما قیمت قطعه ای را می خواهد که شما آن را نداشته و یا از قیمت روز آن اطلاع ندارید سعی کنید حتی الامکان از طریق ارتباط با همکاران و توزیع کننده های اجناس قیمت قطعه موردنظر را گرفته و به مشتری اعلام نمایید البته در انجام این امور باید به نحوی مدیریت شده رفتار کنید که اعتماد شما نزد منابع استعلام قیمتی تان خدشه دار نشود در اینصورت آنها بعد از چند تماس از طرف شما  و استعلام قیمت بدون اینکه از سوی شما خریدی انجام شود شاید به اندازه کافی و مثل سابق پاسخگوی درخواستهای شما نباشند و حتی در تماسهای بعدی قیمتهای دقیقی به شما ارائه ندهند .

ساعات کاری

محدوده وسیع فعالیت ساعات کاری در طول روز ، هفته ، ماه و سال با کمترین وقفه و تعطیلی

از هرچه بگذریم سخن دوست خوشتر است مطلب اصلی در بحث لوازم یدکی اصفهان فروشندگی و مغازه داری است و یکی از پایه های اصلی یک فروشگاه موفق ساعات کاری فروشگاه در روزهای کاری و حتی  تعطیلات رسمی و غیر رسمی است .

قطعات شما اگر برندهای مطرح و محبوبی نباشند ، قیمت اجناستان جذاب و حتی منصفانه نباشد حتی اگر اخلاق میزان و روی خوشی نداشته باشید اما همیشه فروشگاه شما باز باشد و به قول معروف جنستان جور باشد شما و فروشگاه شما در عرض دو سه سال سر زبانها خواهد افتاد جوری که مشتریان از آن سر شهر آدرس فروشگاه شما را به همدیگر بدهند .

رعایت دقیق و مستمر این اصل به خصوص در زمینه فروش لوازم یدکی اتومبیل که گاه یک ماشین با خانواده کنار خیابان یا جاده مانده است شما را یک شبه ره صد ساله خواهد برد .

البته کار آسانی نخواهد بود وقتی همه همسایه ها و رقبای شما در تابستان زیر کولر کنار خانواده ناهار صرف می کنند و در حال گپ و گفت و استراحت هستند شما یک قابلمه کوچک به دست  ناهارتان را نصفه و نیمه و تنها در محل کار خود میل کنید در حالی که دارید با مشتری سروکله می زنید یا در شبهای بلند و سرد زمستان هنگامی که رقبای شما کنار دوستان و آشنایان خود در خانه های امن و گرم خود مشغول گذران امور شخصی و خانوادگی هستند شما در محل کار خود همچنان حی و حاضر باشید .

ولی همیشه باید به یاد داشته باشیم یک برند خلق نخواهد شد جز با ذهن مثبت ، داشتن آرمان و اهداف بزرگ و یک برند هرگز بزرگ نخواهد شد جز با اشتیاق و خلاقیت و یک برند بزرگ هرگز ماندگار نخواهد شد جز با تلاش و از خود گذشتگی و از خود گذشتگی .

در اینصورت خبر خوب این است که شما به زودی تبدیل به بهترین لوازم یدکی اصفهان خواهید شد .

لوازم یدکی
لوازم یدکی

 

 

 

 

 

 

 

 

یک نظر برای “لوازم یدکی اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *