دستمزد تعویض موتور کامل خودرو
در بازار لوازم یدکی هزینه تمام شده یکی از سه گزینه اصلی و تاثیرگذار در امر خرید مشتری محسوب می شود .در این بازار برخلاف بازارهایی مثل بازار مواد غذایی که مصرف کننده برای خرید یک قوطی نوشابه فقط قیمت آن را می پردازد مصرف کننده بازار لوازم یدکی نمی تواند به تنهایی یک دست کیت کلاچ خودروی خود را خریداری کرده و خود برروی ماشینش نصب نموده و استفاده کند . در اینجا هزینه ای است نسبتا قابل توجه به نام هزینه دستمزد تعمیرکار یا هزینه تعویض قطعه (دستمزد تعویض موتور).
از همین رو پیشنهاد می شود برای تعویض موتور کامل یک خودرو حتما در کنار درنظر گرفتن قیمت محصول و هزینه های تعویض احتمالی قطعات جانبی ، هزینه و دستمزد تعویض موتور کامل یک خودرو را درنظر بگیریم .
تفاوت نرخ بازار با اتحادیه
در بخش خدمات و تعمیر خودرو نرخ دستمزدها اگرچه از سوی منابع رسمی چون اتحادیه ها تعیین و منتشر می شود اما آنچه در بازار نمودی عینی و واقعی دارد این است که این نرخ ها معمولا براساس برند و مدل خودرو در نظر گرفته می شوند .
به طور مثال تعویض لنتهای ترمز چرخ جلو ماشینی مثل پراید با تعویض لنتهای چرخ جلو ماشینی مثل کیا یا هیوندا تفاوت چندانی از لحاظ سختی کار یا زمان صرف شده ندارد . با این حال تعمیرکاران اغلب از خودروی اول دستمزدی حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان مطالبه می کنند در حالی که مالکان خودروهای مورد اشاره دوم مبلغی حدود ۶۰ تا ۱۰۰هزار تومان باید بپردازند .
این تفاوت در احتساب دستمزد تعمیر سایر بخشهای خودرو هم مشهود است با این حال شاید بتوان گفت در دستمزد تعویض موتور کامل یک خودرو اختلاف قیمتها کمی کمتر و منطقی تر باشد .
علت تفاوت دستمزدها
به طور مثال دستمزد تعویض موتور کامل Xu7 که همان موتور پژو ۴۰۵ ۱۸۰۰ سی سی است مبلغی بین نهصد تا یک میلیون و دویست هزار تومان اخذ می شود این دستمزد بابت تعویض موتوری است که اگر به صورت کمپلت ( موتورهای کامل یدک خواجه ) در اختیار تعمیرکار مجرب قرار بگیرد در یک روز کاری انجام شده و خودروی روشن تست شده در اختیار مالک قرار می گیرد .
اما هزینه تعویض موتور کامل سمند ملی به دلیل پیچیدگی بیشتر موتور و تعداد بیشتر قطعات و سیستم های متصل به موتور مثال اویل ماژور بیشتر از این مبلغ است و تا یک ملیلون و پانصد هزار تومان هم قابل افزایش می باشد .
به همین نسبت در تعویض کامل موتور پراید حداکثر هشتصد هزار تومان ، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حداکثر یک میلیون و دویست هزار تومان و تیوفایو حداکثر یک میلیون و پانصد هزار تومان محاسبه می شود .
دستمزد تعویض موتور کامل تندر۹۰ و زانتیا حداکثر دو میلیون تومان در نظر گرفته شده است .
در پایین این متن نرخ دستمزد تعویض موتورهای کامل فروشگاه یدک خواجه در سال ۱۳۹۹ توسط نمایندگی های این فروشگاه در سراسر کشور قابل مشاهده است
نرخ دستمزد تعویض موتورهای مختلف
- پژو ۴۰۵ حداکثر یک میلیون تومان
- سمند ملی حداکثر یک میلیون و سیصد هزار تومان
- پراید حداکثر هفتصد هزار تومان
- تیوفایو حداکثر یک میلیون و سیصد هزار تومان
- تندر ۹۰ و زانتیا حداکثر یک ملیلون و پانصد هزار تومان
قابل توجه است که در صورت تعویض نیم موتور کامل ، دستمزد تعویض سرسیلندر معادل دویست هزار تومان از این مبالغ کسر می شود .
????
بازم میارزه تا بخوای اشتباه کنی بدی تعمیر ?
توضیحات عاااااالی
سلام
آیا میشه موتور سمند ef7 رو با موتور معمولی یا همون پژو عوض کرد؟؟
سلام
خیر در این خصوص مقاله ای در سایت درج شده که توصیه می کنیم مطالعه فرمایید
میشه واسه پارس موتور معمولی ۱۸۰۰ واسش tu5 بزاریم بجاش و قانونی میشه؟
سلام
در مورد تغییر وضعیت در موتور مقاله کاملی در سایت هست لطفا مطالعه فرمایید
سلام امکان تعویض موتور۴ سیلندر رونیز با یه موتور ۸ سیلندر به بالا وجود داره؟
قیمت تقریبیش چقدر میشه؟
سلام
موتورهای ۸ سیلندر هم از نظر فضا و هم از نظر کیفیت و روش کار کاملا متفاوت از موتورهای ۴ سیلندر هستند . برای چنین تغییراتی نیاز به یک طراحی مجدد در خودروی موردنظر هست که اصلا کاری به صرفه و منطقی نیست
دارا هدایتی میگوید: دیدگاه شما در انتظار تایید است.
سلام امکان تعویض موتور۴ سیلندر رونیز با یه موتور ۶ سیلندر به بالا وجود داره؟
قیمت تقریبیش چقدر میشه؟
دست مزد تعویض موتور ۴۰۵ چنده