لاستیک تعادل ام وی ام ۱۱۰ شامل چهار عدد لاستیک مخروطی شکل پلیمری است که هر دوتای آن در یک طرف خودرو در محل اتصال میل تعادل به طبق قرار می گیرد . از آنجا که این لاستیک ها هم به میل تعادل و هم به طبق متصل هستند گاهی برخی افراد از آن به عنوان لاستیک طبق و یا بوش طبق ام وی ام ۱۱۰ نام می برند .
وجود لاستیک های تعادل در خودرو باعث انعطاف میل تعادل و استجکام آن در مقابل لرزش و یا بالا و پایین شدن میله در هنگام عبور از ناهمواری ها و یا دست انداری ها می شود .خود میل تعادل همانگونه که از اسمش پیداست میله ای است سرتاسری و نسبتا طویل که بین دو چرخ جلو یا عقب به صورت عرضی قرار گرفته و وظیفه حفظ تعادل چرخها و هماهنگی آنها را با یکدیگر به عهده دارد .
علت بروز صدا در زیر اتاق
در وسط میل تعادل لاستیک چاکدار قرار دارد که میل تعادل را به شاسی یا اتاق خودرو متصل می نماید .لاستیک تعادل ( کله قندی ) ام وی ام به صورت دو تایی در دو طرف سوراخ طبق میل تعادل را روی طبق نگه می دارد .این لاستیک ها به مرور زمان با بالا پایین شدن میل تعادل و بر اثر گرما و سرما فرسوده شده و از بین می روند . وقتی لاستیک های تعادل کارایی خود را از دست دهند هنگام حرکت اولیه خودرو و یا در هنگام عبور از دست اندازی ها صدای تق تق از کنار چرخها و زیر اتاق خودرو شنیده می شود .
علت بروز این صدا شل یا لق بودن میل تعادل در سوراخ طبق می باشد و چون هر دو جنس آهنی دارند این تماس بدون وجود موثر لاستیک های تعادل موجب بروز صدای ناخوشایند می شود .عدم تعویض به موقع لاستیک تعادل در خودروی ام وی ام ۱۱۰ به تدریج باعث کج شدن میل تعادل و یا حتی گشاد و خراب شدن طبق های این خودرو می شود .
ارتفاع هر کدام از لاستیک ها حدود ۳/۵ سانتیمتر و قطر دهانه های آن حدود ۲ سانتیمتر می باشد . وزن یک لاستیک تعادل ( کله قندی ) ام وی ام ۱۱۰ کمتر از وزن یک تخم مرغ و در حدود ۱۵۰ گرم می باشد .
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.