عیب یابی ال ۹۰ و به خصوص نشانگرهای امپر آن اهمیت بسیار زیادی در سالم ماندن خودرو دارد
مراحل عیب یابی ال ۹۰
۱- در حالت خاموش بودن ماشین ال ۹۰ ، دکمه کیلومتر (دکمه تیریپ) را فشار دهید و در همین حالت نگهدارید.
۲-سپس سوییچ را وارد کرده و دو مرحله بگردانید تا چراغ های پشت آمپر ال۹۰ روشن شود (ولی ماشین روشن نشود)
۳- در حالی که همچنان دکمۀ کیلومتر را نگه داشته اید پس از ۵ ثانیه عقربه های دور موتور و سرعت سنج (برای تست سالم بودن و دور کامل زدن) شروع به حرکت می کنن (تا انتها می آیند و برمی گردند)
۴- به محض حرکت عقربه ها دست را از روی دکمۀ کیلومتر برداشته و در این زمان عددهای ۷۱۰۱ یا ۷۱۰۲ روی صفحه نمایان میشود که نشان دهندۀ ورژن نرم افزار ECU تندر ۹۰ هست.
۵- سپس اگر یکبار دکمۀ کیلومتر را بزنید همۀ LED های صفحۀ نمایشگر روشن می شود (برای تست سالم بودن همۀ اعداد و نشانگرها و مربع های بنزین و دمای آب) زیرا در این ماشین به جای عقربۀ بنزین و دمای آب از نمایشگر استفاده شده و اگر یکی یا چند تا از LED ها (مربع ها) خراب باشد و روشن نشود، درجۀ بنزین و از همه مهمتر درجۀ دمای آب به اشتباه نشون داده میشود. (میتونه خطرناک باشه) که با این روش تست شده و اگر خانه ای روشن نشود خراب هست و باید به نمایندگی مراجعه شود.
۶- سپس اگر یکبار دیگر دکمۀ کیلومتر را بزنید میزان بنزین درون باک به عدد نشان داده می شود.
که میتونید عدد نشون داده شده رو از ۵۰ کم کنید و به همون میزان بنزین بزنید. (سعی کنید بیشتر از ۴۵ لیتر بنزین درون باک نباشه مثلاً اگر عدد ۱۰ رو نشون داد فقط ۳۵ لیتر بنزین بزنید.)
۷- سپس اگر یکبار دیگر دکمۀ کیلومتر را بزنید آخرین کد مربوط به عیب های فعلی ثبت شده در ECU ال ۹۰ نمایان شده که در همین حالت با نگه داشتن دکمۀ کیلومتر، کدها از حافظۀ ECU پاک میشود.