یکی از مشکلات پرایدهای مدل ۸۳ تا ۸۵

سنسور ضربه

یکی از مشکلات پرایدهای مدل ۸۳ تا ۸۵ کپ کردن است

سنسور ضربه
سنسور ضربه یا ناک سنسور

درپرایدهای مدل ساژم (مدل‌های ۸۳ تا ۸۵ با کویل دوبل مربعی) گاهی اوقات شاهد پدیده افت دور، مکث کردن ویا کله زدن خودرو درلحظه‌ای که پدال گازرا فشار می دهیم هستیم درچنین شرایطی گفته می شود خودرو به اصطلاح کپ ‌کرده است.

این مشکل عموما ناشی ازکثیفی استپروحساسیت این سری از پرایدها به کیفیت بنزین است چرا‌که فاقد سنسورضربه (سنسورناک) جهت تعیین دقیق میزان جرقه درموتورخودروهستند.

سنسور ضربه یا ناک سنسور قطعه ای است که در پر لرزش ترین قسمت موتور نصب شده و وظیفه گزارش دهی مقدار لرزش خودرو را به ECU دارد. این قطعه تمامی لرزش های موتور را اندازه گیری کرده و برای کامپیوتر خودرو ارسال می نماید. اگر مقدار محاسبه شده طبیعی باشد و با استانداردهای ECU مطابقت داشته باشد، کامپیوتر از خود عکس العملی نشان نخواهد داد، اما اگر مقدار اندازه گیری شده با مقدار استاندارد مطابقت نداشته باشد، ECU سریعا چراغ چک خودرو را روشن کرده و مقدار پاشش سوخت را کم و نسبت سوخت به هوا را اصطلاحا غنی تر می نماید تا میزان لرزش خودرو به حداقل برسد چراکه لرزش زیاد باعث از بین رفتن یا کاهش عمر قطعات خودرو می گردد.

کامپیوتر یا ECU ساژم پراید هم دارای مشکل کندی درتجزیه وتحلیل داده‌هاست و همواره مشکل افت دور هنگام کلاچ‌گیری و کپ‌کردن ‌هنگام سردی را به همراه دارد. استفاده از کویل‌های زیمنسی و وایرهای مرغوب در پراید مجهز به ECU ساژم، بهبود شتاب و کاهش مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت.

 

یک نظر برای “یکی از مشکلات پرایدهای مدل ۸۳ تا ۸۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *