ساختار موتور نیسان

موتور نیسان

ساختار موتور نیسان – شرکت یدک خواجه ایرانیان با بیش از دو دهه فعالیت در تهیه و توزیع قطعات یدکی اصلی و نایاب خودروهای سواری داخلی و خارجی در حال ارائه خدمات به مشتریان محترم خود می‌باشد. رسالت دیگر این مجموعه ، مونتاژ و عرضه موتورهای مطابق خط تولید گروه خودروسازان ایرانخودرو و سایپا می‌باشد.

موتور نیسان سایپا با اسم فنی Z24 ، چهار سیلندر خطی با حجم ۲۴۰۰ سی سی در دو مدل دیزلی و بنزینی در ایران تولید شده است . باتوجه به ساختار متفاوت موتورهای دیزلی ، در شرکت یدک خواجه ایرانیان فقط موتورهای بنزینی در دو دسته بندی کاربرات و انژکتور ، مونتاژ و عرضه می‌شوند.

موتور کاربرات از موتورهای نسل قبلی این محصول بشمار می‌رود. پس از سال ۱۳۸۰ این موتورها جای خود را به موتورهای انژکتوری واگذار کردند.

جالب است بدانید یکی از تفاوت های موتورهای انژکتوری با کاربرات در برقی بودن پمپ بنزین می‌باشد. در موتور کاربرات پمپ بنزین مکانیکی بوده و روی میل سوپاپ قرار دارد. تفاوت دیگر این دو محصول ، عدم وجود دلکو ( سیستم برق رسان خودرو ) در این نوع موتورها است. قطعه جایگزین دلکو ، کویل می‌باشد که با سیستم مغناطیسی ( بدون سیم ) ، فرایند برق رسانی در خودرو را انجام می‌دهد.

عرضه موتورهای کاربرات و انژکتوری نیسان سایپا به صورت موتور کامل ( از سیلندر تا سر سیلندر ) و نیم موتور ( بدون سر سیلندر ) در این شرکت انجام و به سراسر کشور ارسال می‌گردد. همچنین برای رضایت خاطر مشتریان کلیه قطعات در شرکت یدک خواجه ایرانیان دارای ضمانت اصالت کالا و سلامت قطعات می‌باشد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد اطلاعات موتور خودروها و نکات مربوط به نحوه نگهداری از قطعات خودرو اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *