تعمیرگاه های طرف قرارداد

تعمیرگاه خوب

تعمیرگاه خوب یکی از عوامل مهم و موثر در نگهداری از خودروهای سواری و سنگین است . بارها دیده شده عدم   مراجعه به یک تعمیرگاه خوب خسارات جبران ناپذیری را برای مالکین خودروها درپی داشته است .در عوض ، بردن ماشین به یک تعمیرگاه خوب ضمن رفع عیب خودرو ، حس خوب و رضایت بخشی به مالک خودرو می بخشد .اما یک تعمیرگاه خوب چه شرایطی باید داشته باشد تا از هرنظر خوب و مورد رضایت مشتریان و مراجعه کنندگان قرار گیرد ؟اولین عاملی که باعث ساخت یک برند خوشنام از یک تعمیرگاه خوب می باشد مکانیک خوب و استاد این تعمیرگاه است که مثل تعمیرگاه خوب باید خوب و کاربلد باشد .

سوال حالا این است که مکانیک خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

ویژگی های یک مکانیک خوب

یک : خواهشا اگر به کار تعمیر خودرو علاقه مندید وارد این حوزه نشوید !

شرط  لازم برای ورود به این کار عاشقی آن هم از نوع شیرین و فرهادش است

تا حالا به این فکر کرده اید که چرا غالبا مشاوران و متخصصین کارآفرینی به افراد جویای کار توصیه می کنند برای موفقیت و پیشرفت در کار خود شغلی را برگزینند که یا به آن علاقه و دلبستگی دارند یا اینکه مطمئن باشند بعد از ورود به شغل موردنظر این علاقه و انگیزه در آنها بوجود می آید ؟!شاید کسی پیدا شود که مخالف این نظریه باشد و بگوید نه این حرف درست نیست من به شغلم علاقه مند نیستم و حتی به آن دلبستگی هم ندارم اما چون فرد پرتلاش و منظم و متعهدی هستم درآن موفقم .

در پاسخ به این ابهام باید به این نکته اشاره کرد که موفقیت شغلی در معنای کلی خود چیزی فراتر از کسب یک رتبه برتر، جایگاه بالاتر و یا یک رقم مالی مشخص است .موفقیت شغلی یعنی اینکه انسان به واسطه خدمت یا محصولی که ارائه می کند خواسته یا ناخواسته در رشته کاری خود صاحب یک برند و اعتبار خاص شود که معمولا هم رده ها و هم صنف های او این اعتبار و جایگاه را یا به کلی ندارند و یا با فاصله زیادی از او قرار دارند .

انگیزه کار برای مکانیک

به هرحال چیزی که مسلم است در مورد خدمات خودرو و به صورت ویژه تعمیرات خودرو به دلایل زیادی که از موارد مهم آن می توان به سختی جسمی و روانی کار اشاره کرد نمی توان گفت علاقه و دلبستگی به تنهایی ملاک و معیار خوبی برای انتخاب این شغل توسط کارجویان است حتی رضایتی که درپی کسب درآمد نسبتا خوب عاید تعمیرکار می شود نمی تواند به تنهایی این علاقه و انگیزه را نسبت به ادامه این شغل در یک تعمیرکار خودرو به وجود بیاورد .

طبیعتا وقتی این علاقه وانگیزه به وجود نیاید یا به مرور زمان در اثر عواملی چون سختی کار ، نیاز به دقت زیاد و تعهد بالا یا جستجوی مداوم دانش و تکنیک های روز کم رنگ شود موفقیت شغلی که در نتیجه عملکرد وبازدهی تعمیرکار و رضایت مشتری به دست آمده است خلق نخواهد شد .

عدم کسب موفقیت شغلی برای یک تعمیرکار یعنی عدم رضایت مشتری و عدم رضایت مشتری یعنی شکست تعمیرگاهی که این تعمیرکار درآن مشغول خدمت رسانی به مراجعه کنندگان است در خلق برند یک تعمیرگاه خوب .به همین علت از نظر ما با وجود شرایط زیادی که برای خلق یک تعمیرگاه خوب لازم وضروری است اولین و تاثیرگذارترین عامل در ایجاد آن یک مکانیک خوب است .

هر فرد باید عاشق کارش باشد

مکانیک خوب همانطور که دربالا اشاره شده باید عاشق کارش باشد تا بتواند با تلاش خستگی ناپذیر ، اعتماد به نفس بالا و البته همراه این اعتماد به نفس فروتنی برای یادگیری مطالب جدید یا کسب مهارت بیشتر در نقاط ضعف ، صبر و حوصله زیاد هم در رفع عیب خودرو و هم در ارتباط با مراجعه کنندگان و پاسخ به دغدغه های آنان به یک تعمیرکار خوب و موردپسند مراجعه کنندگان تبدیل شود و به پشتوانه نام خود تعمیرگاه مربوطه را به یک تعمیرگاه خوب تبدیل نماید .

کسی که ماشینش خراب شده چه الان خراب شده باشد و چه مدتهاست که عیبی پیدا کرده و او را رنج می دهد اولین مسئله مهم و به یادماندنی ورضایت بخش برای او رفع سریع و کامل عیب موردنظر روی خودرو است . در نگاه این مشتری نه تابلوی تعمیرگاه به چشم می آید نه لباس تعمیرکار ونه حتی سرامیک های روغنی کف تعمیرگاه .اگرچه در ادامه مطلب اشاره خواهیم کرد که همه این موارد و امثال اینها نکاتی است کمتر دیده شده که در جلب مشتری و خلق یک تعمیرگاه خوب اتفاقا بسیار تاثیرگذار است .

اما درحال حاضر ما با یک مراجعه کننده روبه رو هستیم که ماشینش خراب شده این ماشین احتمالا تنها وسیله حمل و نقل شخصی اوست احتمالا نگران هزینه های تعمیر و تعویض قطعات معیوب است و احتمالا که نه صد درصد خوشحال خواهد شد اگر هرچه زودتر این عیب برطرف شده و بتواند سوار این ماشین شده و به کارهای عقب افتاده اش برسد .

پس او فعلا جاها و مواردی که اشاره شد را نمی بیند جز روی چرکین تعمیرکار که می تواند با یک صحبت کوتاه آرامش بخش ناشی از دانش ، تجربه و تبحر زیاد مکانیک خوب یا یک تبسم ناشی از کسب موفقیت های روزانه قبلی او به مراجعه کننده این اطمینان و قوت قلب را بدهد که مشکل ماشینش در این تعمیرگاه و با دستان این تعمیرکار هرچه زودتر آنطور که او می خواهد برای همیشه و با صرف یک هزینه معقول برطرف خواهد شد .

فقط یک آدم عاشق می تواند هر روز صبح از ساعت ۸ یا ۹ تا غروب ویا حتی بیشتر روی پا ایستاده یا در گودال های تنگ و تاریکی که اصطلاحا به آن پاچال می گویند در حالی که دست و گردنش آویزان است و یا نیمی از بدنش درکاپوت خودرو مچاله شده است درعین حال تمام هوش و حواسشش به این باشد که فلان پیچی که شاید چندین سال است سرجای خود تکان نخورده و آن پایین جا خوش کرده جوری باز شود که توی کار نشکند یا فلان دستگاه را جوری نصب نماید که درجای خود و زاویه درست قرارگرفته باشد…

شرایط سخت کاری

 تصور کنید درچنین شرایطی آن ارباب رجوعی که درپاراگرف قبل مثالش را زدیم با همان حالت هیجانی واحتمالا عصبانی وارد تعمیرگاه شود و بالای سر تعمیرکاری که باز مثالش را زدیم و گفتیم می تواند با یک آرامش یا تبسم دربرخورد اول کار خلق یک برند نیک را تمام وکمال انجام دهد قرار بگیرد اگر بخواهیم شرایط را حتی کمی سخت تر کنیم می توانیم تصور کنیم زمان این داستان نزدیکی پایان یک روز کاری طاقت فرسا برای تعمیرکار بوده است…

در چنین شرایطی شما فکر می کنید تعمیرکار ما توان ایجاد حس آرامش و اعتماد در مشتری را دارد ؟

ما هم فکر می کنیم باید این توان باشد اگر به دنبال خلق یک برند نیک از مکانیک خوب و تعمیرگاه هستیم اما همانطور که اشاره شد تنها یک تعمیرکار عاشق ازپس چنین شرایطی برمی آید .

البته ناگفته نماند که چنین مثالی فقط ذکر گوشه ای از مصائب کار تعمیرخودرو بود برای درک بهتر  سختی کار یک تعمیرکار خودرو .

مثالهای دیگری مانند مراجعه مجدد خودروهایی که یک بار به عنوان رفع عیب از تعمیرگاه خارج شده اند و معمولا به دلایلی غیر از کار انجام شده روی خودرو مجددا مراجعه می کنند ، تماسهای خارج از ساعات کاری مشتریانی که به دلیل سابقه مراجعه به تعمیرگاه توقع دریافت خدمات وی آی پی یا مشاوره تلفنی و رایگان دارند و… را هم باید درنظر گرفت و حتی جهت درک بهتر از نزدیک دید و لمس کرد .

به هر حال فروشگاه یدک خواجه در چنین شرایطی و براساس نظرسنجی که نتیجه ارتباط دیرینه و نزدیک و تنگاتنگ بین خریدار و تعمیرکار بوده است به این نتیجه رسیده است که باید به عنوان امین و نماینده و واسطه هر دو طرف قدمی در جهت آشنایی و معرفی این دو قشر به همدیگر بردارد .

 البته این کار سالهاست که به صورت حضوری و تلفنی و صد در صد غیرانتفاعی در فروشگاه یدک خواجه انجام می پذیرد و هر روز مشتریان زیادی بابت دریافت خدمات تعمیر خودرو در بخشهای مختلف این حوزه با مشاورین ما تماس گرفته و ضمن تشریح عیب و ایراد خودروی خود جهت مراجعه به بهترین و نزدیک ترین تعمیرگاه آدرس گرفته و یا حتی با هماهنگی مشاورین ما مستقیما به این تعمیرگاه ها معرفی می شوند .

به پشتوانه همین سابقه نیک برآن شدیم تا این مشاوره ها را به صورت سراسری و باز هم کاملا رایگان در سایت یدک خواجه نیز جهت استفاده عموم کاربران گرامی منتشر کنیم .

تجربه و دانش کافی ، تعهد و تخصص ، اخلاق و رفتار شایسته و انصاف و جلب رضایت مشتری از معیارهای خدشته ناپذیری است که در انتخاب این تعمیرگاه ها برآن باور داشته و تاکید داریم .

شرایط معرفی تعمیرگاهها

در حال حاضر تعداد اندکی ( کمتر از انگشتان یک دست ) از تعمیرگاه های باسابقه در اختیار داریم که مشتریان گرامی می توانند با توجه به حساسیت های مورد اشاره به راحتی به آنها اعتماد کرده و خدمات خوب و شایسته ای دریافت نمایند .

یادآوری این نکته حائز اهمیت است که تعداد اندک تعمیرگاه های معرفی شده نه از جهت مورد پذیرش نبودن سایر تعمیرگاه هاست و نه به علت کم بودن شناخت ما از سایرین بلکه قصد داریم در این مسیر هم چون ورود به سایر عرصه ها که خوشبختانه و به لطف پروردگار ، همکاری پرسنل متعهد و همراهی مشتریان قدیمی سربلند از آنها بیرون آمدیم موفق و مفید فایده باشیم .

در این مسیر دست تمامی تعمیرکاران با اخلاق و با دانش را به گرمی می فشاریم و آمادگی داریم تا به صورت کاملا رایگان خدمات این عزیزان را جهت استفاده عموم شهروندان منتشر سازیم .

فروشگاه یدک خواجه این حق را برای خود محفوظ می دارد تا در انتخاب و گزینش تعمیرگاه خوب معیارهای مورد اشاره را با مشخصات و بررسی های میدانی مقایسه کرده و سپس نسبت به انتشار یا عدم درج آنها اقدام نماید .

بدیهی است تعمیرگاه هایی که در حال حاضر به دلایل مورد اشاره امکان انتشار در این فضا را نمی یابند این فرصت را دارا هستند تا با مشاوره همکاران ما در بخش تعمیرگاه های طرف قرارداد پس از اصلاح و ارتقای حوزه کاری خود به جمع تعمیرگاه های خوب طرف قرارداد فروشگاه یدک خواجه بپیوندند .

اصفهان

یاسوج

خرمشهر